Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De opvolger van onze spelletjes-bestseller, met 100 nieuwe korte spelletjes om kinderen te activeren en te motiveren. Deze nieuwe bundel bevat korte motivatiespelletjes om leerlingen te boeien, hen weer terug bij de les te halen en om de schooldag een stuk leuker te maken. Ze helpen bij het oplossen van negatieve situaties, bevorderen leerling-participatie en zorgen voor plezier in het leren.Er zijn talloze momenten tijdens een les dat de aandacht van de leerlingen wegzakt. Beter dan vermaningen of straf werkt dan het inzetten van een van deze spelletjes: ook midden in de les!Het resultaat lijkt soms op magie: onmiddellijk na het spelsignaal is de concentratie van de kinderen weer op de docent gericht, het spel trekt alle aandacht, en na de korte onderbreking hebben de leerlingen minder moeite om bij de les te blijven. Naast de bestaande categorieën uit het eerste boek bevat deze bundel een nieuwe categorie: Spelletjes van vandaag en morgen. Hierbij wordt voor het eerst digitale communicatieapparatuur met internet gebruikt, zoals computers, tablets, iPads, smart phones, notebooks e.d.
Kinderspelletjes. --- Motivatie. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+105.92 --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Schoolbooks - Didactic material --- tussendoortjes --- spelletjes --- motiveren --- 478.8 --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- bewegingstussendoortjes (onderwijs) --- spelactiviteiten --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- leerlingenparticipatie
Choose an application
De serie Kinderen en hun manieren van leren is ontwikkeld om leraren te ondersteunen bij het aanbod van diverse manieren van leren. De insteek is vooral praktisch met veel voorbeelden uit de praktijk, checklists en modellen. In dit deel staat motivatie van leerlingen en de aanpak van motivatieproblemen centraal. Na een theoretische inleiding wordt uitgelegd wat een leraar in de klas kan doen om zijn leerlingen te motiveren. In het laatste hoofdstuk wordt leren motiveren behandeld. Leren motiveren is een onderdeel van leren leren, m.a.w. als (levenslange) leerling leren hoe je het leren zo goed mogelijk aanpakt en hoe je jezelf kan motiveren.
lager onderwijs --- zorgverbreding --- motivatie --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+105.92 --- leren leren --- zelfvertrouwen --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Klasmanagement --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Methodiek van het studeren --- Lager onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Klassenmanagement --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch klimaat --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl
Choose an application
Dit boek biedt specifieke ideeën, strategieën en modellen voor differentiatie in groepen met verschillende leerniveaus. De bedoeling is om het werk in de klas te ondersteunen. Het werk van leraren, maar ook van remedial teachers, interne begeleiders, leraren van "talentenklasjes" en leraren in het buitengewoon onderwijs.
#PBIB:+105.92 --- didactische principes --- differentiatie --- motivatie --- 474.23 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Evaluatie --- Graadklassen --- Hoogbegaafde kinderen --- Klasmanagement --- Leren --- Lesgeven --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Basisonderwijs --- Kiezen --- Motivatie --- Differentiatie ; onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Didactische principes --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategie
Choose an application
In deze set vind je verschillende praktische aanpakken om het wiebelen en friemelen tijdens de kring in goede banen te leiden, en om jarigen op precies de goede manier geprikkeld te laten zijn.Wil jij een rustigere kring, waarbij er niet zo veel afleiding is omdat leerlingen onrustig zijn, beurten te lang duren en ze te veel bezig zijn met wachten? Gebruik een van de 25 strategieën die ervoor zorgen dat iedereen zich lekker voelt in de kring en zijn aandacht erbij kan houden. In deze set vind je algemene tips, ideeën om leerlingen te helpen die te weinig prikkels ervaren om erbij te blijven en praktische adviezen voor de leerlingen die last hebben van prikkels en daardoor niet kunnen opletten.Echt niet alle leerlingen vinden het leuk om de klassen rond te gaan, of om de hele klas uit volle borst te horen zingen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, vooral als het de hoeveelheid zintuiglijke prikkels betreft. In deze set vind je 20 slimme ideeën, waarmee zowel je onder- als overprikkelde leerling kan aangeven hoe hij zijn verjaardag het liefst wil vieren.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wiebelen-en-friemelen-themakaarten-pica
#PBIB:+105.92 --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Contains audio-visual material --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- gedragsontwikkeling --- basisonderwijs --- gedragsstoornissen --- beweging --- didactische werkvormen --- klasinrichting --- Zintuigen --- Hooggevoeligheid --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Prikkelverwerking --- Concentratieproblemen --- Verjaardagen --- Prikkels --- Gedragsproblemen --- Klassenmanagement --- Pedagogisch klimaat --- Zorgverbreding --- Groepsdynamiek --- Concentratieprobleem --- Verjaardag --- Prikkel --- Gedragsprobleem --- Primary education --- Gedrag --- Klasinrichting --- Sensorische ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Games --- Hooggevoeligheid. --- basisonderwijs.
Choose an application
Aandacht creëren voor talenten van kinderen is dé nieuwe uitdaging waar het onderwijs in onze snel evoluerende maatschappij voor staat. Je ziet het begrip 'talent' dan ook regelmatig opduiken in zeer uiteenlopende betekenissen. Het lijkt een 'rage'... of is er meer aan de hand? Dit EE-Cahier geeft in enkele basisartikels achtergrond en duiding over de betekenis van het talentmodel en brengt vervolgens het verslag van verschillende praktijkverhalen: het talentenportfolio, meervoudige intelligentie, aandacht voor kunst, techniek, sport... Een variatie van grote concreet uitgewerkte acties tot kleine tips, prikkelende en uitdagende vaststellingen, getuigenissen en praktijkervaringen tonen welke verdoken rijkdom het werken aan talenten oproept, bij kinderen en bij leerkrachten. (Bron: www.cegopublishers.be)
Basisonderwijs --- Didactiek. --- lager onderwijs --- Teaching --- talentmanagement --- Primary education --- #PBIB:+105.92 --- basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- didactiek --- talenten --- 415.4 --- 473 --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Talenten --- basisschool --- competenties --- leerlingenbegeleiding --- leren --- onderwijsvernieuwing --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- didactische principes --- didactische werkvormen (ler) --- meervoudige intelligentie --- talent --- 159.95 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Talent --- 474.21 --- Didactiek --- 103374.jpg --- Begaafdheid --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Hoger onderwijs
Choose an application
Onderwijs moet iets teweegbrengen, onderwijs moet zichtbare effecten en opbrengsten leveren. Opbrengsten die kinderen wapenen om hun weg te vinden in onze complexe maatschappij. Dat zijn al lang niet meer enkel opbrengsten in taal en rekenen, maar dat gaat veel breder. Het nieuwe competentie-ontwikkelend evalueren moet de competentie-ontwikkeling in kaart brengen en via de manier waarop er geëvalueerd wordt , bijdragen tot het doorontwikkelen van de competenties in functie van levenslang leren.
differentiële opvoeding --- Teaching --- individualiserend onderwijs --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsmethoden --- talentmanagement --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- positief denken --- Differentiatie ; basisonderwijs --- evaluatie --- differentiatie --- Evaluatie ; basisonderwijs --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- motiverend onderwijs --- talenten --- Evaluatie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Didactische werkvormen --- Competenties --- Rapporteren --- Differentiatie --- 454.4 --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #PBIB:+105.92 --- Begaafdheid --- didactiek --- Talenten --- Motivatie --- 454.23 --- Competentiegericht onderwijs --- Talent --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- differentatie --- motivatie --- contractwerk --- Contractwerk --- Directe instructie --- Didactiek --- Differentiatie ; onderwijs --- PXL-Education 2014 --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Zorgverbreding --- Talentontwikkeling --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|